Кошик
43 відгуків

Зараз у компанії неробочий час. Замовлення та повідомлення будуть оброблені з 09:00 найближчого робочого дня (29.04).

ТОВ "ПЕРША РЕДУКТОРНА КОМПАНІЯ"
+380 (97) 036-89-58
+380 (95) 400-77-10

Діагностика і ремонт черв'ячного редуктора

Даний огляд присвячений такій великій темі, як ремонт редукторних передач. Як багато хто знає, пристрій черв'ячного редуктора вважається технічно складним, так як сам вузол служить для пониження оборотів двигуна до робочого значення і одночасного посилення крутного моменту. Незважаючи на те що устаткування функціонує у мастилі, постійні ударні навантаження, високе зусилля, з часом призводять до природного зносу зубців шестерень, деформації окремих елементів конструкції.

Першими страждають вали редуктора, на яких розміщуються шестерні, але проблеми можуть виникнути і раніше. На великих підприємствах намагаються вибудувати ефективну систему, в якій головний акцент робиться не на ремонті за фактом поломки, а на своєчасне прийняття превентивних заходів. Регулярна діагностика, планові перевірки – ось кращий сценарій для забезпечення безперебійної роботи виробництва.

Діагностика несправностей черв'ячних передач

Як вже було зазначено, на відповідальному обладнання для нафтогазової, хімічної галузі, регулярна діагностика редуктора є невід'ємною частиною профілактики. Необхідні заходи проводяться через певну кількість годин напрацювання механізмів. Дана цифра вказується в паспорті, з яким вузол надходить у продаж.

Для перевірки знімається кришка, завдяки чому відкривається доступ до всіх валів і шестерням. Фахівець здійснює мікрометричні вимірювання зазорів, тому що навіть незначне відходження від стандартів є підставою для заміни всього агрегату або контактних елементів. Виміри дозволяють визначити знос черв'ячного редуктора і встановити залишився експлуатаційний ресурс.

За допомогою діагностики фахівці встановлюють причину, визначають терміни і вартість ремонтних робіт.

Причини поломки редуктора і методи усунення

Найбільш навантажені частини – з'єднання редукторів, от на них і варто звернути увагу в першу чергу. Якщо розбирання черв'ячного редуктора і виміри зазорів – метод для майстрів високого рівня, то ось візуальна оцінка агрегату доступна будь-якому мало-мальськи підготовленим механіку.

  1. Переривчастий, нерівномірний шум під час роботи. Причин може бути дві: знос зубів або попадання в масло механічних домішок. У першому випадку міняємо вал-шестерню, колесо. У другому міняємо або отфильтровываем масло.

  2. Постійний шум високій гучності. Порушений зазор підшипників, недостатньо мастила. Усувається шляхом регулювання зазору, додаванням масла.

  3. Текти масла. У цьому разі причин цілих три: засмічене дренажний отвір, знос ущільнювача, ослаблення болтів корпусу. Промиваємо гасом дренажний отвір, міняємо прокладку, підтягуємо болти.

  4. Нагрівання в районі підшипника. Причини: підвищена в'язкість оливи, обперезана кришка підшипника, наднормативна спритність валу. Підбираємо масло, послаблюємо притиск кришки, налаштовуємо кількість обертів.

  5. Вали не обертаються. Причини: мала потужність двигуна, висока в'язкість мастила, відсутність шпонки на валах. Усувається проблема заміною масла, підбором двигуна і установкою шпонки.

  6. Підвищена вібрація. Перекіс валу, низька жорсткість фундаментного підстави. При перекосі потрібно усунути неспіввісність, при проблемах з фундаментом потрібно провести повну реконструкцію або додаткове зміцнення підстави.

Звичайно, це далеко не повний список проблем, при яких показаний ремонт черв'ячних передач, адже по ходу експлуатації виникають й інші несправності, як то: помилковий монтаж пробок і сапунов, поява люфту, переривчаста робота.

Усунення люфту валу

Поява люфту вважається поширеною проблемою при експлуатації черв'ячних передач. Виникає вона через зміщення зубчастого колеса або черв'яка від посадкових точок. Першопричиною виступає «усадка» підшипників, яка усувається підбором відповідних прокладок. Зовсім інша справа, коли з'являється люфт у результаті розбалансування колеса. У цьому випадку цілком ймовірна повна заміна деталі. Ну і, звичайно ж, люфт з'являється при знос тертьових елементів.

Важно своевременно обнаружить и устранить неисправность. Если продолжить игнорировать проблему, люфт будет увеличиваться, что неизбежно скажется на работе всего агрегата и, скорее всего, повлечет за собой капитальный ремонт.

Напомним, что ремонт червячного редуктора – мероприятие не из дешевых. В зависимости от выполненных работ, стоимость услуги варьируется от 20-и до 65% стоимости нового агрегата. Список работ, определяющих итоговый прайс, выглядит так:

  • диагностика;

  • разборка, замена изношенных частей;

  • очистка от коррозии, грязи, пыли;

  • устранение трещин и сколов методом наплавки с последующей механической обработкой;

  • прикатка новых деталей.

После ремонта важно провести полноценные испытания в разных рабочих режимах. Обратите внимание, что некоторые мастерские дают гарантии на оказанные услуги.

Отдельно стоит сказать про ремонт корпуса редуктора, так как не всегда он актуален. Если это небольшие трещины и деформации, наплавление, стяжка, могут продлить «жизнь» агрегата на неопределенный срок. Но, если трещина имеет протяженность, превышающую 30% ширины редуктора, поможет только полная замена корпусного элемента.

Устранение неполадок мотор-редуктора

Симбиоз механической передачи и электромеханической силовой установки, привел к рождению нового агрегата – мотор-редуктора. С одной стороны, такое слияние уменьшило габариты системы, с другой, повысило надежность сопряжения частей.

При всех позитивных моментах имеется и один негативный – ремонт мотор-редуктора, который усложняется плотным размещением деталей. Проблемы, возникающие при эксплуатации мотор-редукторов, отвечают случаям, описанным выше. К специфическим неисправностям относится только износ приводной шестерни, монтируемой на вал электродвигателя.

У висновку хочеться сказати наступне. Зносилися підшипники і шестерні відновленню не підлягають, тільки заміні.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner