ЯКЕ МАСЛО І СКІЛЬКИ ЗАЛИВАТИ В МОТОР-РЕДУКТОР
Так як конструкція редуктора, в тому числі з приставкою «мотор» має на увазі постійне тертя робочих механізмів, якість сполучення цих самих елементів виходить на перший план. У цьому огляді ми відповімо на нагальне питання, яке масло заливати в мотор-редуктор, але перш за все проведемо глибокий аналіз, результати якого дозволять розібратися в нюансах нанесення мастильного матеріалу, його різновидах і інших експлуатаційних особливостях.
Отже, мастило гарантує безпечну роботу редуктора протягом усього ресурсу його застосування. Зокрема, своєчасна заміна масла:
- знижує тертя до мінімальних значень;
- зменшує ймовірність одночасного зносу всіх вузлів;
- забезпечує м'який хід черв'ячної передачі;
- гарантує плавну роботу сполученого обладнання.
Іншими словами, своєчасна заміна мастильного вмісту – це первинна профілактика поломок. При експлуатації співвісних мотор-редукторів або будь-яких інших версій, призначених для трансформації швидкості в зусилля крутного моменту, насамперед необхідно встановити графік зміни мастильного складу.
Чому і коли слід міняти масло в редукторі?
Причини, з яких проводиться заміна, лежать на поверхні. Металеві деталі стикаються дуже щільно, через що з часом відбувається їх руйнування. Запобігти або сильно розтягнути в часі цей процес можна тільки за умови, що кожен з конструктивних елементів буде покритий тонким ковзаючим шаром.
І все ж мастило також зношується з часом. При постійному нагріванні від тертя склад змінює початкові властивості, стаючи більш в'язким. Чим частіше цей процес повторюється, тим вище ймовірність попадання металевої стружки в мастильний матеріал. В результаті – ранній знос деталей, заміна або капітальний ремонт.
Коли і скільки заливати масла в мотор-редуктор, залежить від типу агрегату, режимів і умов роботи.
Загальне правило, виведене фахівцями, говорить, що з нового агрегату масло зливається після перших двох тижнів експлуатації. Після цього вузол обробляється промивним маслом і заповнюється мастилом. Наступні заміни роблять через кожні 2500 годин роботи.
У жорстких умовах, як то: температурні перепади, високий рівень запиленості повітря, заміна проводиться раз в 1-3 місяці.
Важливо! Всі редукторні агрегати, що зберігаються на складі, заповнюються консерваційним маслом, яке необхідно злити перед першим запуском. Тимчасове наповнення зливають, роблять промивку, і тільки після цього заливають робочий склад.
Залишається з'ясувати, як залити масло в редуктор-мотор, і чи варто для цього проводити складні маніпуляції? Головний конструктивний принцип, на якому будуються компонентні агрегати, можна описати як принцип нерозривної єдності, а це значить, що для заміни відпрацьованої олії, нічого розбирати не доведеться. Злив здійснюється через спеціальний зливний отвір. Залив нового складу також виконується через передбачений для цього вхід. Як інструмент застосовують ручні помпи (шприци) зі шлангом або ємності з подовженим носиком. Головне – створити невеликий тиск для рівномірного розподілу масла.
За яким принципом вибирається мастильний склад?
Сам процес не вимагає якихось специфічних навичок і багаторічної практики. Важливіше налагодити часовий контроль, скласти графік зміни вмісту редуктора.
Кілька порад по підбору трансмісійної олії.
- Для багатоступеневих механізмів вибираємо склад з помірною або мінімальною в'язкістю.
- Для оптимальної роботи реверсивних вузлів, навпаки, необхідна олія з в'язкістю на 10-15% вище рекомендованих значень.
- Старий і новий склад можна змішувати тільки в крайніх випадках, коли немає можливості виконати повноцінну заміну вмісту.
Як вже було сказано на початку огляду, періодичність заміни залежить, в тому числі і від типу редуктора. Так, черв'яні різновиди працюють на одній заливці в середньому по 500-1000 годин, до 2500 годин максимум. У свою чергу, циліндричні мотор-редуктори, в цьому плані менш вибагливі, і можуть обійтися старим маслом протягом 1000-3000 годин.
Як запобігти забрудненню редукторного масла?
Питання актуальне, так як зміна складу задоволення не з дешевих. Щоб відтягнути термін зміни мастила, виконують ряд профілактичних заходів, спрямованих на запобігання попадання всередину редуктора води, пилу, великих механічних частинок. Для цього встановлюють циркуляційну систему змащення, обладнану фільтром і відстійником. Для очищення повітря на підприємствах монтуються витяжні пристрої безпосередньо над мотор-редуктором, або ж в місцях утворення небезпечної суспензії.
Консистентні мастильні речовини застосовуються рідко через значний перелік недоліків. Перевага віддається рідким оливам. Що до твердих компонентів, таких як графіт або дисульфід молібдену, то вони задіються тільки в якості присадок до рідких мастил для поліпшення їх ефективності.
Підбір масла для важконавантажених редукторних агрегатів
До таких відносять механізми, які часто використовуються в металообробній промисловості, ковальських цехах, сталеливарному виробництві, для виготовлення гумотехнічної продукції.
Тихохідні машини наділяють в'язким маслом, швидкохідні – складом з нормальною плинністю. Якщо в одній лінії застосовуються машини з різними характеристиками, рекомендоване значення для мастильного складу: 310-330 сст при температурі 38°С.
Є й інші приклади навантажених редукторів. Так, прокатний стан, що має потужність в 5500 к.с., розмір зубів шестерень 1168 мм, повинен працювати в зв'язці з маслом, в'язкістю 395-440 сст при температурі 38°С. для потужних машин підходить склад з протизадирними присадками.
Тема велика, але ми постаралися подати компактно весь той матеріал, який може стати в нагоді при обслуговуванні мотор-редукторів.
П. С. Всі тонкощі і нюанси ТО при купівлі обладнання розповість менеджер нашого підприємства.