Як з'єднати вали редуктора і електродвигуна

Редуктор – це механізм передачі потужності за допомогою обертання. За допомогою редукції початкова потужність електродвигуна знижується та стабілізується до частоти, необхідної для нормальної роботи приводного пристрою. Іншими словами, електродвигун з редуктором працюють виключно в парі, тільки тоді система закінчена. Принцип сполучення силової установки та передавального механізму залежить від конструкції самого двигуна та його призначення. У цьому огляді ми зосередимося на асинхронний електродвигун схема якого добре відома багатьом, але торкнемося та інші типи установок.

І перш ніж розпочати тему з'єднання електродвигуна з редуктором, хочеться сказати кілька слів про пристрій цього вузла. Основним фактором при виборі понижувача слід вважати величину моменту, що крутить, а також:

  • розміщення осей;
  • швидкість;
  • режим роботи;
  • ККД.

Передавальне значення дорівнює добутку передавальних чисел до щаблів механізму. При наочному аналізі з'ясувати це досить просто: потрібно порахувати кількість зубів веденої та провідної шестерні. Потужність безпосередньо залежить від моменту, що крутить.

Способи з'єднання силової установки з передавальним вузлом

Відразу слід зазначити, що з'єднання електродвигуна з редуктором проводиться одним з п'яти способів, і багато в чому залежить від конструкції установки. У цьому можна легко переконатися, провівши візуальний та технічний аналіз мотор редуктора планетарного, співвісного типу.

  1. Вал до валу. Цей метод хороший для зменшення масогабаритних характеристик.
  2. Поєднання за допомогою муфти. Такий підхід допомагає компенсувати радіальні, кутові, і навіть осьові усунення, недоліки складання. Мінус – збільшений розмір вузла. Щодо різновидів муфт, то вони бувають гнучкими, амортизаційними, жорсткими.
  3. За допомогою шестірні. У цьому випадку черв'ячний або конічний механізми отримують додаткове навантаження, що впливає на зубці шестерень.
  4. Шляхом клинопасової передачі. Навантаження регулюється силою натягу ременів. Конструкція виходить громіздкою та складною.
  5. Насадження низчика на вал приводу.

Насадний тип сполучення є дуже поширеним, оскільки з його допомогою вдається помітно зменшити розмір механізму. На цій основі створюються складні поєднання, наприклад, редуктор співвісний двоступінчастий, особливістю якого є рівність так званих тихохідних і швидкохідних ступенів. З цієї причини для розрахунку вузла спочатку визначається тихохідний ступінь. Розміри швидкохідної зубчастої пари вираховують міжосьової відстані. Сам принцип співвісності в такій конструкції досягається шляхом зміни кута нахилу зубів на шестірні.

 

Зубчасті передачі як основна деталь кріплення

Обертання передається шляхом зчеплення шестерень, імпульс від яких потім надходить на вал. Без цих важливих компонентів з'єднання валів двигуна та знижувача неможливе. Передачі бувають:

  • конічними;
  • циліндричними;
  • гіпоїдними та черв'ячними.

Також їх розрізняють методом зачеплення – внутрішні, зовнішні. Для обслуговування цих механізмів застосовують мінеральні та синтетичні олії, але результати останніх досліджень говорять про те, що синтетичне мастило значно підвищує ККД агрегату.

Конструктивне виконання коліс накладає деякі обмеження на їхній функціональний потенціал. Так, конічні використовують за швидкості до 30 м/с, черв'ячні до 12 м/с, циліндричні до 20 м/с.

 

Вибираємо муфти для редукторів

Муфта фрикційна – це зчіпний пристрій, що з'єднує вузли та передає обертальний імпульс шляхом тертя. Зубчаста муфта має дещо інше призначення. З її допомогою компенсується усунення осей агрегатів. У промислових масштабах такі деталі забезпечують зчленування співвісних валів. Слід підкреслити, що зубчасті муфти з'єднання валів мають ряд переваг, недоступних фрикційним варіаціям:

  • компенсуючі властивості;
  • великий запас ресурсу навіть на граничних навантаженнях;
  • компактні розміри.

Вартість цієї деталі безпосередньо залежить від матеріалу та типорозміру.

У верстатах та агрегатах промислового типу за з'єднання валів відповідають механічні муфти, що забезпечують передачу кінетичного імпульсу. За принципом дії вони поділяються на: зчіпні, компенсуючі, жорсткі, самоврядні, пружні. Крім силового зв'язку вони амортизують коливання, знижують ризик руйнування компонентів від механічного впливу.

 

Як правильно приєднати редуктор до електродвигуна?

Ми вже розповіли про варіанти сполучення понижувача з валом мотора, тепер же сфокусуємось на «підганянні», і дамо кілька важливих порад щодо регулювання всієї системи. Насамперед редуктор і вал слід відрегулювати щодо паралельності та відсутність будь-якого усунення. Для регулювання паралельного розташування потрібно по черзі виміряти кут за допомогою індикатора. Індикатор фіксується на напівмуфтах у двох точках зверху, а потім знизу. Завдання налаштувати та зафіксувати значення 90°.

Якщо пристрій силової установки передбачає наявність ремінного приводу, потрібно відрегулювати вали редуктора так, щоб вони знаходилися строго паралельно один одному. Силу натягу потрібно підбирати строго відповідно до експлуатаційних даних обладнання.