Кошик
44 відгуків

Зараз у компанії неробочий час. Замовлення та повідомлення будуть оброблені з 09:00 найближчого робочого дня (сьогодні).

ТОВ "ПЕРША РЕДУКТОРНА КОМПАНІЯ"
+380 (97) 036-89-58
+380 (95) 400-77-10

Сервіс та обслуговування приводної техніки: на що звернути увагу

Робоче обладнання необхідно підтримувати в ідеальному технічному стані, тому важливо розуміти, як обслуговувати приводну техніку, щоб унеможливити ризик передчасного ламання та дорогого ремонту. Серед приводного обладнання, особливе навантаження під час експлуатації, виявляється на електродвигун та редуктори. Залежно від типу техніки та специфікації регламентовані правила та частота проведення техобслуговування. Також важливо забезпечити рекомендовані умови експлуатації, за яких дотримуються гранично допустимі робочі навантаження.

Базові рекомендації щодо сервісу приводної техніки

Щоб організувати якісний сервіс приводної техніки, необхідно насамперед дотримуватися рекомендацій щодо встановлення обладнання. Умови навколишнього середовища, включаючи рівень вологості, наявність пилу та дрібних абразивних частинок у повітрі, а також температурний режим, впливають на стабільність роботи техніки, а також ризики прискорення зношування.  Обслуговування електродвигунів та редукторів

ТО техніки проводиться з урахуванням таких базових правил:

  • дотримання графіка проведення робіт з урахуванням інтенсивності експлуатації обладнання;
  • забезпечення безпеки працівника на момент проведення технічних робіт;
  • контроль відповідності нормативних показників функціонування та фіксація відхилень;
  • перевірка відповідності вимогам встановлених налаштувань;
  • візуальний огляд та за наявності ознайомлення зі скаргами співробітників, які працюють з технікою.

Для підтримки безперебійного функціонування обладнання та запобігання простоям через зламання пропонуємо поради з обслуговування приводної техніки, які розглянемо більш детально, враховуючи ступінь важливості правильної організації таких робіт. За дотримання цих рекомендацій приводна техніка прослужить довгі роки, оскільки виготовляється з розрахунком на інтенсивну експлуатацію в заданому режимі: безперебійно, з постійними короткими запусками або позмінно з тривалими перервами на нічний час.

Що важливо враховувати під час сервісу

Якщо на підприємстві, промисловому чи комунальному об'єкті встановлені електродвигуни, потрібно організувати планові заходи для ТО. При цьому техобслуговування здійснюється на місці та не передбачає демонтаж техніки.

У ході планування заходів щодо ТО поетапно прописується, на що звернути увагу при обслуговуванні приводної техніки та хто призначений відповідальним за виконання робіт.

Техобслуговування електромотора передбачає такі дії:

  • візуальний огляд та чищення від забруднень;
  • контроль міцності механічних з'єднань та кріпильних елементів;
  • перевірка крильчатки, клем та пристрій захисту;
  • огляд заземлення та кабелю живлення.

Якщо під час сервісного обслуговування виявлено проблеми, проводиться ремонт електродвигуна або іншого приводного механізму. Залежно від рівня складності виявлених відхилень ремонт може бути поточним, середнім або капітальним.

Ризики виникнення проблем з редукторами та електродвигунами

Наслідком систематичного порушення умов експлуатації чи перевищення робочих навантажень є часті проблеми під час обслуговування приводної техніки, які необхідно негайно усувати. Причинами виникнення несправностей можуть бути механічні пошкодження зубів і підшипників через попадання сторонніх частинок, вібрації через неправильне встановлення обладнання, а також засмічення дренажних отворів.

Якщо проводиться комплексне професійне обслуговування електродвигунів та редукторів, фахівець може виявити такі проблеми:

  • підвищення вібрацій під час роботи через неправильну установку або порушення щільності болтових з'єднань;
  • підвищення робочої температури рушійних елементів через нестачу мастил;
  • відхилення від норми показників ізоляційного опору;
  • порушення цілісності обмоток та міжвиткове замикання;
  • знос ущільнювальних кілець та ослаблення болтових з'єднань.

Щоб уникнути таких проблем, потрібно забезпечити постійний контроль умов експлуатації та організувати регулярні перевірки, які включатимуть контроль робочих навантажень та температурних режимів, умови довкілля та наявність механічних пошкоджень. Також важливо контролювати ступінь зношування ущільнювачів та своєчасно проводити заміну витратних матеріалів.

Види робіт, що виконуються під час сервісного обслуговування

Попри конструкційні відмінності різних видів обладнання, основні моменти при сервісному обслуговуванні приводної техніки є незмінними та передбачають проведення комплексу робіт:

  • діагностику обладнання, рушійних механізмів та навантажених вузлів, які зазнають механічних пошкоджень;
  • налаштування та контроль робочих параметрів техніки, а також використовуваних режимів;
  • виявлення відхилень у механізмах та негайне їх усунення;
  • контроль різьбових з'єднань та кріплень;
  • візуальний огляд з метою визначення механічних пошкоджень чи забруднень внутрішніх вузлів чи поверхні корпусу;
  • контроль температурного режиму техніки та навколишнього середовища;
  • тестування обладнання при максимальному робочому навантаженні для виявлення вібрацій та сторонніх шумів;
  • перевірку олії та її заміну, якщо це передбачено конструкційно.

Результати проведення ТО заносяться до техпаспорта обладнання. Залежно від типу техніки існують нормативні показники робочого ресурсу, передбаченого виробником. Наприклад, якщо обслуговування підлягають черв'ячні редуктори, робочий ресурс передач і валів становить 10 тисяч годин, підшипників – 5 тисяч годин, а манжет в залежності від типу гуми 1-2,5 тисяч годин. Якщо техніка експлуатується з частими запусками або безперервно, ці показники можна скоротити.

Для обслуговування на місці необхідно зупинити пристрій та передбачити захист від випадкового запуску для гарантії безпеки обслуговуючого персоналу. Додатково потрібно охолодити техніку та зняти навантаження з валів, якщо йдеться про редуктор.

Чому важливо організувати якісне техобслуговування

Враховуючи рівень щоденних навантажень, профілактика та обслуговування приводної техніки відіграє важливу роль, тому необхідно дотримуватись затверджених графіків та стежити за дотриманням умов експлуатації. Щоб уникнути проблем із прискореним зносом обладнання, необхідно на етапі вибору техніки передбачити максимально можливі робочі навантаження та умови, в яких експлуатуватиметься техніка.

Якщо вас цікавить, як продовжити термін служби приводної техніки, головною умовою безперебійного функціонування є забезпечення стабільних умов експлуатації та контроль робочих показників. При виявленні відхилень, неполадок у роботі техніки або різких змін у технологічному процесі, де залучене приводне обладнання, важливо негайно усувати проблеми. Чим раніше знайдено проблему і усунено, тим вища ймовірність мінімального негативного впливу на механізм через таке відхилення.

Які сучасні методики застосовуються

Для оптимізації ТО та покращення якості його проведення рекомендується впроваджувати сучасні методи обслуговування приводної техніки, які допомагають організувати безперервний моніторинг робочих показників з метою запобігання серйозному зламанню. Такий підхід дозволяє продовжити термін служби техніки, оскільки регулювання, центрування та балансування рушійних елементів скорочує ризики прискореного зносу та механічних пошкоджень через перегрівання.

Для відстеження показників можна використовувати спеціальну систему, яка допомагає аналізувати:

  • швидкість обертання;
  • температуру;
  • стан олії;
  • наявність вібрацій.

Якщо оснастити такою системою промислове обладнання, де встановлені мотор-редуктори, можна вчасно відстежувати відхилення у функціонуванні. Якщо на ранніх етапах визначити наявність дисбалансу рушійних елементів, можна захистити від пошкоджень та продовжити термін служби підшипників. Це допоможе захистити промислове обладнання від непередбаченого поламання, витрат на серйозний ремонт та позапланових простоїв.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner