Кошик
52 відгуків
ТОВ "ПЕРША РЕДУКТОРНА КОМПАНІЯ"
+380 (97) 036-89-58
+380 (95) 400-77-10

Обслуговування редукторів

Редуктор – це пристрій, який використовується для зменшення швидкості обертання та збільшення крутного моменту в системах передачі потужності. Він складається з корпусу, двох і більше зубчастих коліс, валів, підшипників та ущільнень. Редуктори можуть використовуватися в різних промислових галузях, таких як металургія, хімічна та нафтова промисловість, енергетика, автомобільне виробництво та багато інших.

Як і будь-який інший пристрій, редуктори потребують регулярного технічного обслуговування. Це пов'язано з тим, що експлуатація редукторів супроводжується зносом деталей, можливими пошкодженнями та втратою ефективності роботи пристрою. Щоб зберегти працездатність редуктора на належному рівні, необхідно проводити регулярний комплексний огляд і профілактику. Червячные редукторы

Існує кілька типів технічного обслуговування редукторів. Вони різняться за періодичністю та комплексністю проведених робіт.

Щозмінне ТО

Щозмінне обслуговування редуктора – це вид технічного обслуговування, який проводиться після кожної зміни роботи (8-12 годин).

Щозмінне обслуговування редуктора включає:

  • Необхідний контроль рівня мастила в редукторі, відсутності витоків олії та чистоти отвору для вентиляції.
  • Візуальний огляд редуктора виявлення можливих дефектів чи ушкоджень.
  • Регулювання підшипників через 2-5 годин після першого запуску.
  • Необхідно перевіряти температуру мастильного матеріалу та при його перевищенні 80°C слід зупинити пристрій та визначити можливу причину.
  • Слід контролювати рівень шуму, і якщо він перевищує норму, необхідно відключити агрегат та провести діагностику, щоб виявити причину шуму чи стукотів.
  • Контролює рівень мастила перед кожним пуском при тривалій експлуатації редуктора та щозмінно при періодичній короткочасній роботі.

Зазначимо, що заміну мастильного матеріалу в черв'ячному редукторі слід проводити після п'ятиста-тисячі робочих годин, а в циліндричному – після однієї-двох тисяч.

Кожна заміна олії має бути зафіксована у журналі або паспорті виробу.

Планове обслуговування

Наступний тип технічного обслуговування – це планове. Воно проводиться відповідно до графіка, який розроблений на основі виробничого плану і залежить від інтенсивності використання редуктора.

При плановому ТО необхідно виконати низку робіт, які допоможуть підтримувати його у хорошому стані та продовжувати термін його служби. У таблиці нижче наведено основні роботи, які необхідно проводити під час планового технічного обслуговування редуктора, а також необхідний інструмент.

Робота

Інструмент

Очищення корпусу редуктора від забруднень

Щітки, пензлі, компресор

Перевірка та заміна мастила в редукторі

Мірний стакан, насос для заміни мастила

Перевірка стану та заміна сальників

Ключі для демонтажу й монтажу

Перевірка стану та заміна підшипників

Знімачі підшипників, калібр, кишеньковий свтильник

Перевірка та регулювання зазорів в зубчастих колесах

Вимірювальний мікрометр, рулетка

Перевірка стану та заміна зубчатих колес

Ключі для демонтажу й монтажу, вимірювальний мікрометр

Перевірка та заміна електродвигуна

Тестер електродвигуна, інструмент для демонтажу й монтажу

Періодичність залежить від умов експлуатації. Зазвичай планове техобслуговування рекомендується проводити кожні 6-12 місяців, але може бути інша періодичність залежно від конкретних умов експлуатації.

Позапланове технічне обслуговування

Позапланове обслуговування редукторів - це комплекс заходів, що не регламентуються виробником, необхідних для підтримки робочого стану та забезпечення ефективності роботи агрегату, які повинні виконуватися кваліфікованим спеціалістом з обслуговування.

Причиною для проведення ПТО може стати виникнення аварійної ситуації, поломки або зауважень щодо несправності пристрою. Ось деякі з них:

  • Поява нештатних звуків чи вібрацій у роботі редуктора. Це може свідчити про несправність деталей чи порушення геометрії механізму.
  • Пошкодження корпусу або кришок, що може статися у разі нещасного випадку або через неправильну експлуатацію.
  • Перегрів, який може виникнути через неправильне налаштування температурного режиму, недостатнє охолодження або інші причини.
  • Витік олії або інших рідин, які можуть призвести до зниження продуктивності або навіть поломки.
  • Невідповідність роботи редуктора вимогам та умовам експлуатації. Це може статися при зміні виробничих умов, зміні матеріалів, зміні навантаження та інших факторів.
  • Проблеми з електричною або механічною частиною редуктора, які можуть виникнути через знос або несправність окремих деталей.
  • Інші несподівані ситуації, які можуть вплинути на роботу редуктора, такі як пожежа, повінь або інші природні катастрофи.

ПТО також може проводитися регулярно. Воно включає проведення необхідних діагностичних процедур, заміну витратних матеріалів, ремонт або заміну деталей, які вийшли з ладу або знаходяться в поганому стані.

На відміну від капремонту, воно не потребує значних витрат часу та ресурсів.

Капремонт

Капітальний ремонт є комплексом заходів, спрямованих на повну заміну або ремонт основних компонентів обладнання. Зазвичай капремонт проводиться після тривалої експлуатації обладнання та потребує значних витрат часу та ресурсів. Капремонт може включати такі роботи, як:

  • повне розбирання обладнання;
  • заміна всіх зношених або пошкоджених деталей;
  • перекроювання і заміна зношених поверхонь:
  • оновлення системи мастила тощо.

У цьому випадку проводяться більш глибокі роботи, пов'язані із заміною зношених деталей та ремонтом несправностей, причому на спеціалізованих ремонтних базах кваліфікованими фахівцями.

У ході капремонту проводиться повне розбирання редуктора, перевірка стану всіх деталей та елементів, заміна зношених та пошкоджених деталей. Якщо редуктор працював в агресивних умовах і має серйозні пошкодження, то може знадобитися ремонт корпусу, особливо якщо він тріснув або має деформацію. У разі редуктор відправляється на спеціалізовану ремонтну базу, де проводяться необхідні ремонтні роботи.

Також цьому етапі проводиться контроль якості проведених робіт. Особлива увага приділяється складанню та встановленню деталей, точності регулювання зазорів та з'єднань, перевірці працездатності системи змащення та охолодження.

Залежно від інтенсивності експлуатації та стану редуктора, капремонт може проводитись за кілька років після позапланового ТО. Однак, якщо редуктор працює у важких умовах, наприклад, при високих температурах або в хімічно агресивних середовищах, глобальні роботи можуть знадобитися раніше.

Після завершення капітального технічного обслуговування редуктора його необхідно перевірити на справність. Для цього проводять тестування обладнання. Під час тестування необхідно перевірити роботу редуктора у різних режимах та навантаженнях, а також переконатися у відсутності витоків олії чи інших рідин.

Якщо при тестуванні виявляються деякі несправності, їх необхідно усунути. Залежно від характеру та складності несправності, можуть знадобитися різні заходи щодо усунення. Наприклад, при необхідності заміни деталей редуктора необхідно виконати таку заміну. Якщо ж причина несправності не зовсім зрозуміла, може знадобитися додаткова діагностика та аналіз стану обладнання.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner