Причини заміни вітчизняних редукторів італійськими аналогами
Редукторна техніка покликана трансформувати обороти силової установки в зусилля крутного моменту. Здавалося б, все просто, але на ділі виявляється, що не всі передавальні вузли здатні працювати з високим ККД, витримувати постійні навантаження і різку зміну режимів. Так, вітчизняні виробники редукторів роблять все можливе, щоб їх продукція зберігала конкурентоспроможність на європейському ринку, але реальність така, що між агрегатами СНД (українського, російського, білоруського) та італійського виробництва частіше вибирають другі. Чому італійські черв'ячні редуктори переважно вітчизняних зразків: що це банальне поклоніння всьому «західному», як апріорі краще, чи все ж таки здоровий вибір, заснований на досвіді і порівняно? Давайте разом розберемося з цим трендом.
Найчастіше підлягають заміні моделі РЧ-25, 2Ч-80, 2Ч-40, Ч-100. Є і вдалі зразки, начебто Год-125, але такі гіганти не одержали широкого поширення у виробничих сферах, так і заміна великих редукторів досить витратний захід.
Чим же так гарні італійські редуктори, і чому варто до них придивитися, навіть якщо на даний момент обладнання від місцевого виробника справляється зі своїми функціями?
Чому обирають редуктори made in Italy?
Є як мінімум 4-е причини для заміни агрегатів. Розглянемо кожну, паралельно наводячи приклади рівноцінної заміни редукторів.
Причина номер один – вартість
Це може здатися дивним і навіть нелогічним, але італійські аналоги коштують дешевше місцевих. Де-то різниця зовсім незначна, а де-то досягає 15-20% на користь вузлів, зібраних на Півдні Європи. Чому існує така різниця? Важко сказати однозначно, але, швидше за все, вся справа в менш витратною італійською технологією виробництва. Досягається це завдяки автоматизації складних процесів, зниження частки ручної праці.
Логіка проста, якщо виробники редукторів економлять на фонді заробітної плати, це неодмінно відбивається на собівартості продукції.
Характеристики | РЧ-25 | Innovari 030 |
Відстань між осями | 25 міліметром | 30 міліметром |
Передаточне число | 6, 25, 12.5, 34 | 7, 61,39,15, 10.6, 30, 19 |
Діаметр вихідного валу | 12 міліметром | 25 міліметром |
Зусилля крутного моменту | 10 Nm | 140 Nm |
Вивчивши першу таблицю, ми виявимо, що закордонні агрегати пропонують більшу кількість передач і подвоєне значення зусилля. Виходить, що, заплативши менше, ми виграємо в функціональності і потужності.
Причина номер два – терміни виготовлення
Ця причина тісно пов'язана з попередньою. Із-за застарілого техпроцесу, строки поставки місцевого устаткування становлять до 3-х тижнів. Плюс, нестабільний попит не дозволяє тримати на складах достатній запас обладнання, тому, фактично, кожна нова одиниця виготовляється з нуля.
У той же час імпортні редуктори після ВТК і всіляких тестів надходять на склад у достатній кількості для підтримання постійного попиту. Строк поставки зі складу в ЄС становить 3-5 днів. Але є і зворотна сторона. Якщо на складі в Італії не виявилося потрібного обладнання, доведеться чекати до 2-х місяців. Втім, подібні ситуації трапляються вкрай рідко.
Характеристики | 2Ч-40 |
Innovari ARI 045 |
Відстань між осями |
40 міліметром |
45 міліметром |
Передаточне число | 10, 8, 20, 31.5, 12.5, 25, 40, 63, 50 | 7, 28,14,10, 21, 19, 60, 28, 46, 37, 102,70 |
Діаметр вихідного валу | 18 міліметром | 18 (19) міліметром |
Зусилля крутного моменту | 33 Nm | 39 Nm |
В представлених моделях різниця в характеристиках не така разюча, але все-таки вона є.
Причина номер три – якість європейської продукції
Можна скільки завгодно заперечувати техпроцес і вартість, але, що точно не викликає сумнівів у перевазі, так це виробництво черв'ячних редукторів в Італії. Місцевий обладнання застаріло фізично і морально. До того ж не всі підприємства можуть дозволити собі дорогі діагностичні стенди, завдяки яким виробникові вдається видавати продукт зі стабільно високими показниками якості.
На ринку СНД ще зустрічається таке явище, як продаж редукторів зі старих складських запасів. Місцеві заводи не поспішають впроваджувати інновації, освоювати нові технічні рішення. У той же час італійці виробляють модульні агрегати, демонструють гнучкість в модернізації і відмінну ремонтопридатність.
Італійські бренди вдосконалюють власне виробництво, але цей тренд притаманний всій індустрії в цілому. Візьмемо, приміром, самозмазуючі підшипники, що не потребують обслуговування. Європейські вузли змащуються синтетичної мастилом, місцеві агрегати – застарілої мінеральної.
Так, по мелочи набирается солидный перечень достоинств, определяющих надежность и долговечность эксплуатации редукторов made in Italy.
Вот, для сравнения, как отразится замена редуктора средних размеров.
Характеристики | 2Ч-63 |
Innovari 063 |
Відстань між осями |
63 миллиметром |
45 міліметром |
Передаточне число | 8, 12.5 10, 63, 20,16, 25, 31.5, 80, 50, 40 |
30,10,7,15,19,36,24,80,67,45,94 |
Діаметр вихідного валу | 28 миллиметром | 25 міліметром |
Зусилля крутного моменту | 130 Nm | 140 Nm |
В этом сравнении можем наблюдать паритет по количеству передач, но у итальянского аналога менее массивный вал и примерно 8% прирост по усилию.
Причина номер четыре – надежность и облегченная конструкция
Производители Апеннинского полуострова продолжительное время не применяют соединительные муфты. Отказавшись от промежуточного звена, им удалось значительно упростить процесс монтажа. Эти и ряд других доработок также позволили снизить вес редуктора. Если итальянские образцы комплектуются корпусом из прочного алюминия, местные покидают заводы в массивных чугунных остовах. Разница в весе зачастую двукратная.
Подведем итоги. К сожалению, червячные редукторы, которые сегодня изготавливают на территории СНГ, сильно проигрывают европейским аналогам в качестве и производительности. Внимания заслуживают продукты, собранные на совместных предприятиях, работающих по принципу: технические условия и оборудование – итальянские, рабочая сила и сырье – местные.
- Що таке трифазний двигунУ статті детально розглянемо, що таке 3и фазний двигун, як він запускається і працює.
- З чого складається електродвигунРозглядаємо, як улаштовані електродвигуни різних типів.