Особливості конструкцій мотор-редукторів для різних умов експлуатації
У сьогоднішньому огляді ми поговоримо про конструктивні відмінності, завдяки яким мотор-редуктори краще справляються зі специфічними експлуатаційними завданнями. І почнемо з базової інформації. Згідно загальноприйнятим визначенням, мотор-редуктор це агрегат, що поєднує редуктор і електродвигун. Найчастіше використовується електропривод у багатьох промислових галузях. Фахівці відзначають, що мотор редуктор демонструє високий ККД, при цьому не викликає складнощів при обслуговуванні і монтажі. Агрегати поділяються на типи, в залежності від застосовуваної передачі: черв'ячні, планетарні, циліндричні, хвильові.
На питання, мотор-редуктор що це можна відповісти так: «Це вузол перетворює швидкість обертання зусилля крутного моменту». Серед виробничих сценаріїв застосування цих агрегатів, багато таких, у яких важливий момент, що крутить, а невисока швидкість обертання вихідного валу. Завдяки компактній конструкції, що об'єднує в одному корпусі два пристрої мотор-редуктори не тільки відмінно справляються з поставленими завданнями, але ще і займають мінімум місця.
Блок під назвою – мотор-редуктор принцип роботи, вважаємо закінченим, а це значить, що ми можемо нарешті перейти до основної теми статті.
Відмінність моторизованих редукторів в залежності від кліматичного застосування
Комплектація за замовчуванням передбачає кліматичне виконання УЗ, що можна розшифрувати як «помірну кліматичну зону». Цей параметр зазвичай обговорюється при замовленні установки, так як якщо належить експлуатація під відкритим небом, до мотор-редуктору пред'являються особливі вимоги. Вони обумовлені опадами, постійним впливом сонця, температурними перепадами. Для підвищення герметичності пристрою звичайний сапун з отвором міняють на ніпель, що пропускає повітря тільки в одному напрямку.
На використання в складних кліматичних умовах впливає і конструктивне виконання електродвигуна. За час розвитку індустрії з'явилися версії Т1/2/3, У1, ОМ1/2/3, УХЛ1, В1/5. Всі версії об'єднує підвищена стійкість до вологим середовищ. Деякі агрегати здатні зберігати працездатність при сусідстві з пліснявими грибами і другимимикроорганизмами.
Найбільше представлений циліндро-черв'ячний варіант редуктора, в якому поєднується прийнятний вартість, продуктивність і надійність.
На конструктивні особливості моторизованих редукторів впливають кліматичні значення електродвигуна, яке позначається УХЛ1/2/3. Всі моделі агрегатів з даною абревіатурою на борту здатні працювати при температурі мінус 60°С. Досягається це завдяки поліпшеному матеріалу манжет і особливою мастилі. Манжети не тріскаються при наднизьких температурах. Уваги заслуговують і версії УХЛ з гальмом. У вітчизняних розробках, розрахованих на експлуатаційні умови в -60°С, гальма підігрівається.
Вибухозахищені мотор-редуктори
Окремий клас розглянутих агрегатів, які вибираються з класу. До речі, в цій версії також є мотор-редуктор з гальмом, всі частини якого оснащуються додатковим захистом від іскор. Від звичайної така установка відрізняється:
-
Нормуванням нагріву корпусу. Так, для класу Т4 це значення становить 135°С, для Т5 і Т6 – 100°С і 85°С відповідно.
-
Наявністю декількох типів кабелю: броньованого, в трубної прокладці, металорукаві.
-
Розміщенням гальма. Якщо це модель з гальмом, то він може розташовуватися усередині загального корпусу, або за його межами.
Зазначимо, що моторизовані редуктори, укомплектовані захищеними від вибухів двигунами, можуть працювати у зв'язці з частотними перетворювачами, які забезпечують регулювання частоти в діапазоні від 35 до 50 Гц. Якщо використовувати більш широкий діапазон, скажімо від 5 до 50 Гц, агрегат втратить потужність удвічі.
Конструктивні нюанси мотор-редукторів, про які варто знати
Відразу відзначимо, що пристрій мотор-редуктора багато в чому залежить від експлуатаційних умов і режимів. Наприклад, при виборі установок, потужністю понад 30 кВт, велике значення має фізичне розміщення агрегату.
При використанні установки на відкритому повітрі потрібно облаштувати навіс. Зазвичай його кріплять до «лап» двигуна. Якщо належить експлуатація в умовах підвищеної вібрації, встановлюють амортизатори. При монтажі обов'язково перевірте, щоб центр ваги був зміщений у бік редуктора.
Окремої згадки заслуговують агрегати, розроблені для АЕС. Такі рішення сильно відрізняються від промислових і мають власну маркування по класу безпеки: 2, 3Н, 4. При четвертому класі безпеки дозволено застосування загальнопромислових двигунів. Класи 2 і 3Н свідчать про те, що обладнання готове до сейсмічного впливу, скачків напруги та іншим зовнішнім загрозам.
Моторизовані редуктори з регульованою швидкістю
Окремо варто згадати мотор-редуктор з регульованою швидкістю, який здатний працювати в діапазоні від 90 до 1300 обертів в хвилину. Головним вузлом, що відстежує частоту в таких приладах, виступає асинхронний тахогенератор. Двигун змінювати швидкість обертання, отримавши сигнал генератора. Безпосередньо сам процес регулювання здійснюється з допомогою блоку управління. Блок може мати тільки аналоговий або цифровий потенціометр блок з дисплеєм.
Найчастіше управління швидкістю реалізується на базі черв'ячних приладів, але є і циліндро-конічні рішення, здатні працювати на різній частоті.
Завершити цей огляд хочеться радою. При виборі силових установок величезне значення має авторитет і імідж виробника. Якщо потрібної установки на даний момент немає, залишається замовити систему за власним специфікаціям.
- Що таке трифазний двигунУ статті детально розглянемо, що таке 3и фазний двигун, як він запускається і працює.
- З чого складається електродвигунРозглядаємо, як улаштовані електродвигуни різних типів.