Кошик
24 відгуків
ТОВ "ПЕРША РЕДУКТОРНА КОМПАНІЯ"
+380970368958
+380954007710

Як і на що перевірити електродвигун при прийманні у постачальника

Купівля електродвигуна захід витратний і у всіх сенсах непроста. Які б гарантії не заявляв продавець, як би не запевняв в надійності і добротності свого товару, перевірити постачальника – обов'язок кожного, кому довелося зіткнутися з необхідністю закупівлі силових електроустановок. У сьогоднішньому огляді розберемо всі моменти, яким слід приділити увагу при прийманні електродвигуна: торкнемося параметри стандартизації, вивчимо документацію, зупинимося на візуальному огляді.

Почнемо з базових моментів. Слід пам'ятати, що асинхронний двигун – стандартизоване виріб із заздалегідь встановленими технічними значеннями. Щоб не заплутатися в номенклатурі, потрібно орієнтуватися на якийсь стандарт, що дозволяє структурувати варіанти агрегатів, уніфікацію. В якості такого стандарту логічно вибрати Державний стандарт України (ДСТУ), що описує вимоги до електромоторів, эксплуатирующийся на території країни.

Які технічні аспекти підлягають стандартизації?

У виробництві двигунів залежність маси динамного заліза і обмотки є визначальною. Іншими словами, скільки міді та заліза, стільки і загальної потужності видає вал. Так визначається характеристика потужності електродвигуна, але цей параметр завжди впирається в габарити корпусу агрегату. Співвідношення потужності і габаритів корпусу також описано в стандарті.

Головними параметрами стандартизації виступають:

  • швидкість обертання ротора (вала), потужність;

  • настановні і приєднувальні розміри. До установчих відноситься: геометрія кріплень, висота осі обертання. До приєднувальним: довжина, діаметр вала, розміри шпонкових з'єднань.

Це далеко не всі параметри. Ще є кліматичне виконання, рівень захисту за стандартом IP, монтажний варіант, клас ізоляції, рівень вібрації, шуму.

Об'єднує всі перераховані параметри така важлива характеристика, як висота осі обертання двигуна або скорочено ВВВ. Величина виступає габаритної характеристикою конструкції, і одночасно з цим дозволяє встановити відношення потужності розмірами двигуна.

До не менш важливих параметрів відноситься сукупність настановних розмірів, значення яких позначається лише однією літерою: S – short (з англ. «короткий»), M – medium (з англ. «середній») і L – long ( з англ. «довгий»). Буква дозволяє скласти уявлення про довжині станини. Іншими літерами – «А» або «В» позначають довжину пакета, покликаного регулювати потужність у рамках наявної довжини станини.

Ще одне значення – полюсність установки, що відповідає теоретичної швидкості обертання ротора:

  • 8р – 750 оборотів в хвилину;

  • 6р – 1000 оборотів в хвилину;

  • 4р – 1500 оборотів в хвилину;

  • 2р – 3000 оборотів в хвилину.

Підведемо проміжний підсумок. Щоб визначитися з потужністю і розмірами, потрібно знати стандарт, який використовувався при виготовленні двигуна, ВВВ, довжину станини, полюсність. У свою чергу, маючи відомості про розміри агрегату, можна без проблем встановити його тип.

У контексті огляду це означає, що для встановлення відповідності пристрою накладної, достатньо взяти з собою ГОСТ і лінійку.

Підвищену увагу приділяємо паспортом

Як між собою пов'язані слова – паспорт електродвигуна ГОСТ, і що дасть табличка на корпусі агрегату? На станині двигуна закріплюється паспортна табличка з даними, що мають ключове значення при прийманні агрегату. У ній міститься наступна інформація:

  • логотип виробника;

  • найменування, контактні дані;

  • стандарт, застосовуваний при виготовленні;

  • дата виробництва.

Звичайно ж, великою підмогою при вирішенні спірних питань, виступає заводський номер агрегату. Простежте за тим, щоб номер був присутній у відвантажувальній накладній. За номером, типу двигуна і дату виготовлення простіше з'ясувати правду про продукцію безпосередньо на заводі.

Якщо паспорт відповідає описаному стандарту, можна переходити до вивчення накладної. Найважливіший критерій перевірки – встановлення зв'язку між накладної та паспортом на корпусі. Відомості повинні збігатися, інакше пред'явити претензію в майбутньому навряд чи вийде.

Візуальна оцінка двигуна

Що ж, тепер, коли попередня оцінка проведена, варто повернутися до більш пильного вивчення зовнішності мотора. Так як паспорт двигунів практично завжди вкладається в клемник для знайомства з них знадобиться викрутка. Відкриваємо відсік, виймаємо паспорт, оглядаємо кріплення ввідного пристрою. Якісним вважається кріплення без люфтів. Варто також перевірити наявність ущільнювача штуцера кабелю. Надійність закріплення висновків перевіряємо власноруч, потягнувши за кожен контакт.

Зверніть увагу, що двигуни з підключенням статорних обмоток за схемою "трикутник" і зірка поставляються з пластинами для складання заявлених схем. Якщо заводський варіант влаштовує, не забудьте вийняти упаковку з пластинками з ввідного пристрою.

Переходимо до огляду валу. Насамперед вивчаємо захисний ковпачок. Він повинен бути чистим, без механічних слідів: зарубок, вм'ятин і т. д. Ковпачок утримує змазку, яка наноситься на вал для захисту від корозії на час зберігання. Розкрутимо вал рукою. Руху нічого не заважає, сторонні звуки відсутні? Переходимо до наступного етапу.

Уважно вивчаємо підшипникові щити на предмет сколів. Особливо ретельно слід вивчити щити в місцях їх кріплення до станини двигуна. Якщо при складанні мав місце бути дефект, навколо підшипника, як правило, виникає кругова тріщина. На болтах, які фіксують кришку підшипника, не повинні бути помітні сліди від використання інструменту. Наявність слідів часто означає, що проводилася перекрутка двигуна під клієнта. Подібні маніпуляції вважаються грубим порушенням експлуатаційних норм і розцінюються як підставу для відмови у прийнятті гарантійних зобов'язань.

Наступний момент – перевірка цілісності маслопроводных трубок і маслюк. Ці елементи притаманні великим електродвигунів. Обов'язково вивчіть кожух відцентрового вентилятора, покликаного охолоджувати двигун. Якщо в повітрозабірних решітці є прориви, вм'ятини, що заважають вільному обертанню лопатей, від приймання установки краще відмовитися.

Перевіряємо рим-болт. Оптимальним станом цього елемента вважається відсутність згинів і люфтів.

Станина також не повинна мати механічних дефектів у вигляді сколів. Відомо, що ця частина мотора відповідає не тільки за надійне розміщення, але і за охолодження. Такі естетичні нюанси, як рівномірність фарбування, часто видають факт шахрайства. Недобросовісні продавці відновлюють колишні у вживанні агрегати, їх перефарбовують і продають під виглядом нових.

Деякі дані про двигуні варто отримати до приймання. Наприклад, щоб зрозуміти, як перевірити ККД, нам достатньо знати корисну і споживану потужність мотора. Різниця між цими значеннями і буде показником коефіцієнта корисної дії. Величина ККД знаходиться між 0 і 1. Чим ближче значення до 1, тим краще. Наприклад, 0,95 означає, що коефіцієнт складається 95%.

Дефекти фіксуються в акті, реквізити якого зазначаються у накладній.

Інші статті