Що таке вал редуктора
При вивченні конструкції редуктора виникає питання – що таке вал і для чого він потрібен у цьому механізмі. Ці комплектуючі редукторів є одними з основних в пристрої і беруть на себе основне навантаження при експлуатації привода.
Вали передають крутний момент від приводу, наприклад, електродвигуна, до веденим елементів обладнання. У зв'язку з навантаженнями, які виникають при роботі механізму, ці деталі виготовляються з високоміцної легованої сталі, в основному з марки 40 або її аналогів.
Вали бувають суцільні і порожнисті. Порожнисті мають меншу міцність і застосовуються в конструкціях з розташуванням елементів усередині короба, однак, дозволяють знизити загальну вагу механізму.
У конструкції редуктора застосовується кілька видів валів. Розглянемо основні з них.
Ведучий вал редуктора
Розглядати види валів редуктора коштує починаючи з ведучого, який приєднується до приводу, в якості якого може бути використаний електричний двигун, двигун внутрішнього згоряння або інший вид обладнання, що створює крутний момент. З'єднання здійснюється за допомогою муфти, що забезпечує надійне зачеплення і дозволяє уникнути ударних навантажень на редуктор при запуску і зупинці обладнання.
Для закріплення шестернею і інших елементів конструкції, ведучий і ведений вал редуктора мають спеціальні пази, в які за допомогою шпонок проводиться кріплення. Також, ці деталі можуть мати різний діаметр по все довжині, що пов'язано з конструкційними особливостями механізму.
Ведучий вал має найбільшу швидкість обертання, так як синхронізований з електродвигуном і обертається з однією частотою разом з вихідним кріпленням приводу. У зв'язку з цим, на підшипники, з допомогою яких забезпечується закріплення вала в корпусі і його плавне ковзання, виявляється найбільший вплив. Дані підшипники потребують постійної мастилі, без якої вони вийдуть з ладу.
Проміжні вали редуктора
Проміжні вали редуктора використовуються для збільшення передавального числа, тобто зменшення частоти обертання, що передається від двигуна. В одноступінчастому редукторі дана деталь відсутня, так як перетворення частоти відбувається зачепленням шестерень з різною кількістю зубців на вхідному і вихідному валах.
Допоміжний вал розташовується завжди всередині корпусу редуктора. Розмір і форма залежать від моделі приводу, його габаритів конструкції. Крім того, існують рухливі проміжні вали, наприклад, в коробці передач автомобіля. За допомогою важеля перемикання передач в роботу включається певний елемент, що дозволяє регулювати частоту обертання, що передається від двигуна автомобіля.
Вихідний вал редуктора
Виходячи зі свого призначення, вихідний вал редуктора це деталь, з допомогу якого знижений крутний момент передається до механізму, який необхідно привести у рух. З'єднується вихідний вал і приводиться в рух устаткування за допомогою муфти або іншого з'єднувального пристрою, наприклад, за допомогою шківа.
Розташування валів редуктора
Розташування деталей редуктора впливає на спосіб підключення та конструкцію агрегату. Існує кілька основних способів збирання редуктора:
- Паралельне розташування валів використовується в циліндричних передачах
- У черв'ячних редукторах перпендикулярне розташування, що забезпечує низький рівень шуму, однак, така компонування має ККД нижче, ніж у циліндричних моделей
- Пересекающееся розташування валів мають коническо-циліндричні редуктори з двох і більше ступінчастим пристроєм.
Наиболее компактным является расположение входного и выходного валов с одной стороны, однако, такое расположение возможно только в не крупных устройствах.
Обслуживание и ремонт валов редуктора
Чтобы правильно вышедшую из строя деталь, необходимо подобрать вал редуктора описание которого дано в технической документации редуктора. Установка детали не подходящей конструкции может привести к поломке всего механизма, а также к нарушению режима работы всего агрегата. Необходимо установить только деталь, подходящую к данному редуктору.
Поломки, при которых необходима замена либо ремонт валов, могут быть следующие:
- Поломка выходного или входного вала, при которой невозможно соединение редуктора с приводом или ведомым оборудованием.
- Выход из строя шестерней. Это может быть как поломка крепления, так и износ зубьев. В этом случает необходимо обследовать поверхность устройства на предмет дефектов и заменить шестерню.
- Выход из строя подшипников. Может повлечь за собой серьезную поломку в случае продолжения с поврежденным подшипником. В случае возникновения вибрации, повышенного шума и нагрева необходимо заменить эту деталь.
В процессе изготовления производители тщательно следят на тем, чтобы в структуре металла не образовались микротрещины и полости, которые могут привести к поломке вала при больших нагрузках. Сломанную деталь сварить не получится, так как это не обеспечит необходимую прочность. Лучше заменить вал на новый. Окончания выходного и входного валов может быть отремонтировано с помощью сварки.
Важно проверить посадочные гнезда, в которые устанавливаются валы с подшипниками. Они не должны иметь выщерблен и сколов.
- Самогальмування черв'ячного редуктораЩо таке самогальмування черв'ячної передачі та від чого залежить ефективність блокування зворотного ходу.