Кошик
44 відгуків

Зараз у компанії неробочий час. Замовлення та повідомлення будуть оброблені з 09:00 найближчого робочого дня (завтра, 16.10).

ТОВ "ПЕРША РЕДУКТОРНА КОМПАНІЯ"
+380 (97) 036-89-58
+380 (95) 400-77-10

Що таке вал редуктора

При вивченні конструкції редуктора виникає питання – що таке вал і для чого він потрібен у цьому механізмі. Ці комплектуючі редукторів є одними з основних в пристрої і беруть на себе основне навантаження при експлуатації привода.

Вали передають крутний момент від приводу, наприклад, електродвигуна, до веденим елементів обладнання. У зв'язку з навантаженнями, які виникають при роботі механізму, ці деталі виготовляються з високоміцної легованої сталі, в основному з марки 40 або її аналогів.

Вали бувають суцільні і порожнисті. Порожнисті мають меншу міцність і застосовуються в конструкціях з розташуванням елементів усередині короба, однак, дозволяють знизити загальну вагу механізму.

У конструкції редуктора застосовується кілька видів валів. Розглянемо основні з них.

 

Ведучий вал редуктора

вихідний вал до червячному редуктора фотоРозглядати види валів редуктора коштує починаючи з ведучого, який приєднується до приводу, в якості якого може бути використаний електричний двигун, двигун внутрішнього згоряння або інший вид обладнання, що створює крутний момент. З'єднання здійснюється за допомогою муфти, що забезпечує надійне зачеплення і дозволяє уникнути ударних навантажень на редуктор при запуску і зупинці обладнання.

Для закріплення шестернею і інших елементів конструкції, ведучий і ведений вал редуктора мають спеціальні пази, в які за допомогою шпонок проводиться кріплення. Також, ці деталі можуть мати різний діаметр по все довжині, що пов'язано з конструкційними особливостями механізму.

Ведучий вал має найбільшу швидкість обертання, так як синхронізований з електродвигуном і обертається з однією частотою разом з вихідним кріпленням приводу. У зв'язку з цим, на підшипники, з допомогою яких забезпечується закріплення вала в корпусі і його плавне ковзання, виявляється найбільший вплив. Дані підшипники потребують постійної мастилі, без якої вони вийдуть з ладу.

 

Проміжні вали редуктора

Проміжні вали редуктора використовуються для збільшення передавального числа, тобто зменшення частоти обертання, що передається від двигуна. В одноступінчастому редукторі дана деталь відсутня, так як перетворення частоти відбувається зачепленням шестерень з різною кількістю зубців на вхідному і вихідному валах.

Для того, щоб зробити розрахунок валів редуктора, необхідно визначити, яке саме передаточне число необхідно для правильної роботи комплексу обладнання. Проміжний вал таким чином відіграє допоміжну роль і дозволяє більш точно підібрати необхідну частоту.

Допоміжний вал розташовується завжди всередині корпусу редуктора. Розмір і форма залежать від моделі приводу, його габаритів конструкції. Крім того, існують рухливі проміжні вали, наприклад, в коробці передач автомобіля. За допомогою важеля перемикання передач в роботу включається певний елемент, що дозволяє регулювати частоту обертання, що передається від двигуна автомобіля.

 

Вихідний вал редуктора

Виходячи зі свого призначення, вихідний вал редуктора це деталь, з допомогу якого знижений крутний момент передається до механізму, який необхідно привести у рух. З'єднується вихідний вал і приводиться в рух устаткування за допомогою муфти або іншого з'єднувального пристрою, наприклад, за допомогою шківа.

Навантаження на вихідну кріплення створюється за рахунок опору рухомого обладнання та зусилля, яке передається з вхідного або проміжного валів, залежно від конструкції пристрою.

 

Розташування валів редуктора

Вихідний вал фотоРозташування деталей редуктора впливає на спосіб підключення та конструкцію агрегату. Існує кілька основних способів збирання редуктора:

  • Паралельне розташування валів використовується в циліндричних передачах
  • У черв'ячних редукторах перпендикулярне розташування, що забезпечує низький рівень шуму, однак, така компонування має ККД нижче, ніж у циліндричних моделей
  • Пересекающееся розташування валів мають коническо-циліндричні редуктори з двох і більше ступінчастим пристроєм.

Наиболее компактным является расположение входного и выходного валов с одной стороны, однако, такое расположение возможно только в не крупных устройствах.

 

Обслуживание и ремонт валов редуктора

Чтобы правильно вышедшую из строя деталь, необходимо подобрать вал редуктора описание которого дано в технической документации редуктора. Установка детали не подходящей конструкции может привести к поломке всего механизма, а также к нарушению режима работы всего агрегата. Необходимо установить только деталь, подходящую к данному редуктору.

Поломки, при которых необходима замена либо ремонт валов, могут быть следующие:

  • Поломка выходного или входного вала, при которой невозможно соединение редуктора с приводом или ведомым оборудованием.
  • Выход из строя шестерней. Это может быть как поломка крепления, так и износ зубьев. В этом случает необходимо обследовать поверхность устройства на предмет дефектов и заменить шестерню.
  • Выход из строя подшипников. Может повлечь за собой серьезную поломку в случае продолжения с поврежденным подшипником. В случае возникновения вибрации, повышенного шума и нагрева необходимо заменить эту деталь.

В процессе изготовления производители тщательно следят на тем, чтобы в структуре металла не образовались микротрещины и полости, которые могут привести к поломке вала при больших нагрузках. Сломанную деталь сварить не получится, так как это не обеспечит необходимую прочность. Лучше заменить вал на новый. Окончания выходного и входного валов может быть отремонтировано с помощью сварки.

Важно проверить посадочные гнезда, в которые устанавливаются валы с подшипниками. Они не должны иметь выщерблен и сколов.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner